ההתפרעויות בהר הבית: רע"מ מאיימים על הממשלה; באופוזיציה תוקפים

איתי גדסי ואבי רבינא 2 Comment on ההתפרעויות בהר הבית: רע"מ מאיימים על הממשלה; באופוזיציה תוקפים

מועצת השורא החליטה נוכח המהומות בעיר העתיקה ומזרח ירושלים וגל המעצרים שבעקבותיהם כי רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ולא רק בקואליציה, ותפתח במו"מ עם שאר המפלגות הערביות להכרזת התפטרות של כל הנציגות הערבית | הרשימה המשותפת בתגובה למהלך: "ההצגות של עבאס לא יעברו – לא אצלנו ולא בחברה הערבית"

כוחות משטרה בעיר העתיקה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב מועצת השורא ערכה כינוס לדיון חירום שבסופו הוחלט כי מפלגת רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ולא רק בקואליציה. לפי דיווחים בכלי התקשורת, ההחלטה התקבלה בתיאום מוקדם עם סביבתו של שר החוץ וראה"מ החליפי, יאיר לפיד. במקביל נמסר, כי רע"מ שוקלת את האפשרות לבקש מראה"מ, נפתלי בנט להגיע להבנות בסוגיית הר הבית כתנאי לחידוש חברותה בקואליציה.

חה"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, לעג להחלטת רע"מ להקפיא את חברותה בקואליציה ובכנסת: "לא להגיע לכנסת בפגרה – החלטה דרמטית". חבר הכנסת עופר כסיף לגלג אף הוא על ההחלטה וכתב: "ההכרזה של רע"מ על "הקפאת" חברותם בקואליציה בזמן פגרת הכנסת כמוה כהכרזה על דיאטה במהלך ימי הרמדאן".

בעוד מפלגות הקואליציה שומרות על שתיקה, בסיעת הליכוד תקפו את מדיניות הממשלה: "כשיהודים אינם יכולים ללכת בבטחה בלב ירושלים בחג הפסח, בשעה שניתן להקים לאלתר ממשלת ימין חזקה, ישנם חברי כנסת בקואליציה שנבחרו בקולות הימין שמבינים שהממשלה הזאת סיימה את דרכה ושהניסיון של בנט ולפיד ולפיד להיאחז בכיסאותיהם הוא פתטי וחסר סיכוי".

עוד נמסר כי "אותם חברי כנסת אינם מוכנים להמשיך ולתלות את ביטחון ישראל בהחלטות מועצת השורא של האחים המוסלמים ובממשלה חלשה שאיבדה את הרוב בכנסת. בעוד נפילת הממשלה היא רק עניין של זמן קצר, ביטחון ישראל היא משימתנו לדורות. אין מקום לדחיות נוספות – חייבים להקים מייד ממשלת ימין חזקה שתחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל".

גם מפלגות ברשימה המשותפת תקפו את רע"מ. סיעות, מק"י וחד"ש, המפלגה הקומוניסטית ומפלגת חד"ש קראו לרע"ם "להפסיק עם ההצגות על "הקפאת החברות בקואליציה" ולצאת לאלתר מממשלת הכיבוש וההרג. ההודעה על "הקפאה", בתיאום מראש עם בנט ולפיד, הוא זלזול באינטליגנציה וזריית חול בעיני הציבור, בעיקר הציבור של רע"ם שמבין היום שהחבירה לממשלה שמנציחה את הכיבוש, מעמיקה את ההתנחלות ומסלימה את הפרובוקציות במסגד אל-אקצא אינה רק טעות, אלא נעיצת סכין בגבו של העם הפלסטיני".

עוד נמסר כי "צו השעה הוא הפלת "ממשלת השינוי", שלא הביאה כל שינוי בשאלה המדינית, במעמד הציבור הערבי וביוקר המחיה. צאו מהממשלה שקורסת ממילא. צאו ולו כדי לשמור על שארית הבושה!"

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ליצנים רע"מ
    שיתפטרו מהממשלה ולא אכפת לנו שיסחבו איתם את כל המפלגות הערביות , למה הם חושבים שאם הם יתפטרו זה איום ? חחח

  2. 1

    ברור! בלעדיהם אין לש"ס רוב…..